Strona główna
O programie
Szkolny program
Rada Bezpiecz
Aktualności
Analiza ankiet
Sprawozdanie
Archiwum
Teatr Prof.

 

PROGRAM PROFILAKTYCZNO – PREWENCYJNY  DLA KLAS I-III

„RAZ, DWA, TRZY – BĄDŹ BEZPIECZNY I TY”

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM KRÓLA KAZIMIERZA WIELKIEGO W SANDOMIERZU

 

 
 

AKTUALIZACJA PROGRAMU

 
 

 

 

 

CEL

ZADANIE

SPOSÓB REALIZACJI

OSOBA ODPOWIEDZIALNA

TERMIN REALIZACJI

RODZICE NAUCZYCIELE

Warunki przyznawania certyfikatu bezpieczeństwa

·         Zapoznanie z programem profilaktyczno-prewencyjnym „Raz, dwa, trzy – bądź bezpieczny i Ty”

a)      cele, bloki programowe, wymagania

b)      przydział zadań

·         Nazwanie problemu

·         Przedstawienie programu jako środka zapobiegawczego

·         Określenie planu działań

·         Spotkanie rodziców ze specjalistą do spraw prewencji

·         Rada Pedagogiczna

·          

·         Policja

·         Dyrektor szkoły

·         Koordynator programu

·         Nauczyciele koordynujący pracę w klasach

Październik

Najczęstsze nieszczęśliwe zdarzenia z udziałem dzieci i zapobieganie im

·         Opis problemu – udział dzieci w zdarzeniach zagrażających ich bezpieczeństwu

·         Zwiększenie kompetencji opiekuńczo-wychowawczych oraz aktywizacja dorosłych służąca zapewnieniu bezpieczeństwa dziecku

·         Dostarczenie wiedzy rodzicom i nauczycielom dotyczącym bezpieczeństwa dziecka (m.in. określenie odpowiedzialności osób dorosłych za bezpieczeństwo dzieci będących pod ich opieką

·         Stworzenie rodzicom i nauczycielom warunków do nabywania umiejętności wychowawczych służących bezpieczeństwu dziecka

·         Reagowanie w ramach udzielania pierwszej pomocy

·         Pogadanka

·         Film

·         Praca w grupach

·         Ćwiczenia praktyczne

·         Szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy

 

 

 

·         Szkolenia z zakresu udzielani pierwszej pomocy

·         Nauczyciele i wychowawcy

·         Policja

 

 

·         Pedagog szkolny, psycholog

 

 

 

 

Grupa Ratownictwa PCK

Październik / Listopad

Integracja oddziaływań rodzic -dziecko-nauczyciel

·         Zjednoczenie Rodziców i nauczycieli wokół działań profilaktycznych wskazanych w programie

·         Powołanie Rady Bezpieczeństwa w szkole oraz Pogotowia rówieśniczego.

·         Określenie zachowań dziecka, Rodzica , nauczyciela służących zapobieganiu nieszczęśliwym zdarzeniom z udziałem dziecka

·         Uzupełnienie procedur postępowania w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu Aktywność stosowna do szkolnych procedur bezpieczeństwa

·         Sporządzenie sieci pomocy dziecku i rodzinie w sytuacjach zagrożenia życia i zdrowia

·         Zebrania z rodzicami

·         Udział przedstawicieli Rady Rodziców w ewaluacji programu

·         Działalność Rady Bezpieczeństwa i Pogotowia Rówieśniczego

·         Współpraca z instytucjami

·         Interwencja kryzysowa

·         Dyrekcja szkoły

·         Pedagog i psycholog szkolny

·         Wychowawcy

·         Rada Rodziców i Rada Bezpieczeństwa

·         Samorząd Szkolny

·         Nauczyciele koordynujący

·         Przedstawiciele instytucji specjalistycznej

Cały rok

UCZNIOWIE

Moja droga do szkoły

·         Kształtowanie umiejętności bezpiecznego poruszania się po drogach

·         Uświadomienie konieczności noszenia elementów odblaskowych

·         Wyrabianie właściwych nawyków w poruszaniu  się

·         Zapoznanie uczniów z zasadami poruszania się w ruchu drogowym oraz praktyczne ćwiczenia z tego zakresu

·         Pogadanka

·         Wyposażenie uczniów w elementy odblaskowe

·         Wycieczka z policjantem

·         Zajęcia wychowawcze

·         Wychowawcy

·         Policja

·         Pogotowie Rówieśnicze

Wrzesień

Moja mała karta rowerowa

·         Poznanie znaków drogowych i bezpiecznego poruszania się po drogach

·         Zapoznanie uczniów z podstawowymi znakami drogowymi i zasadami poruszania się po drogach w mieście i na wsi

·         Przygotowanie roweru do bezpiecznej jazdy

·         Zaznajomienie z podstawowym wyposażeniem rowerzysty

·         Trenowanie umiejętności praktycznych

·         Zajęcia wychowawcze- Znaki drogowe – teścik małego rowerzysty

·         Spotkanie z policjantem i z przedstawicielem klubu turystyki rowerowej PTTK – Sandomierz

·         Znakowanie rowerów

·         Nauczyciel techniki

·         Wychowawcy

·         Policja

·         Dyrekcja szkoły

·         Koordynatorzy programu

 

Cały rok

Niebezpieczne zabawy – jak unikać zagrożeń

·         Kształtowanie umiejętności bezpiecznego korzystania z urządzeń i miejsc

 

 

·         Zaznajomienie z właściwymi sposobami eksploatacji urządzeń elektrycznych  i elektronicznych

·         Zapoznanie ze sposobami zachowania się  w czasie pożaru,  znalezienia niewypału

·         Wskazanie niebezpieczeństw oraz metod unikania ich w czasie odpoczynku nad wodą, w górach, w lesie, na wsi, zabaw na śniegu i podczas wycieczek oraz w sytuacji korzystania z materiałów pirotechnicznych

·         Poszerzanie repertuaru bezpiecznego i ciekawego spędzania czasu wolnego przez dzieci

 

·         Zajęcia wychowawcze w klasach

·         Spotkanie i pokaz służb ratowniczych:

– straży pożarnej

- policji

- ratownika WOPR

- grupy ratownictwa medycznego

Zajęcia wychowawcze

z udziałem osoby nadzorującej BHP  w szkole

·         Plebiscyt klasowy i plebiscyt ogólnoszkolny dotyczący spędzania czasu wolnego

·         Ogólnoszkolny przegląd talentów

·         Realizacja programu „ Moje hobby – moja decyzja”

 

·         Wychowawcy

·         Przedstawiciele

– straży pożarnej

- policji

- ratownika WOPR

- grupy ratownictwa medycznego

·         Koordynatorzy programu

·         Rada Bezpieczeństwa

·         Pogotowie rówieśnicze

 

Uwaga obcy !

·         Kształtowanie postaw ograniczonego zaufania wobec osób obcych

·         Wypracowanie umiejętności odmowy osobom obcym w sytuacji:

a)poczęstunku

b) otwierania drzwi do domu podczas nieobecności dorosłych

c)namowy do oddalenia się (zaproszenia do obcego mieszkania, samochodu, w ustronne miejsce)

d) zagrożeń związanych z reklamą, Internetem (cyberprzemocy)

·         Zajęcia wychowawcze

 

 

 

·         Drama

·         Trening asertywności

·         Filmy edukacyjne

·         Wychowawcy

·         Przedstawiciele policji

·         Nauczyciele koordynujący

·         Pedagog szkolny

·         Psycholog szkolny

 

 

Nauczyciel informatyki

 

Zły dotyk

·         Uczenie zachowań służących nietykalności osobistej

·         Wdrażanie do reagowania w sytuacji zaistnienia  niebezpieczeństw takich jak:

a)      Agresja fizyczna, psychiczna

b)      Prób wykorzystywania seksualnego

c)      Złego dotyku

·         Uświadamianie uczniom prawa dziecka do odmowy rówieśnikowi i osobie dorosłej

·         Zajęcia warsztatowe z pedagogiem i psychologiem szkolnym

·         Trening zachowań asertywnych

·         Pokaz filmu pt. „Gadki z psem”

·         Pedagog szkolny

·         Psycholog

·         Wychowawcy

·         Nauczyciele koordynujący

 

 

Pies przyjaciel, pies agresor

·         Bezpieczna zabawa z psem

·         Zapoznanie z reakcjami psów i sygnałami ostrzegawczymi z ich strony

·         Nauka zachowania się w sytuacji ataku psa

·         Ćwiczenie pozycji obronnej

·         Spotkanie z lekarzem weterynarii oraz z policjantem – opiekunem psa policyjnego wraz z podopiecznym

·         Wykład

·         Ćwiczenia praktyczne

·         Zajęcia wychowawcze

·         Nauczyciel koordynujący

·         Lekarz weterynarii

·         Policjant

·         Pedagog szkolny

·         Nauczyciele

·         Wychowawcy

 

O rety! Wypadek

·         Kształtowanie właściwych reakcji w sytuacji zaistnienia wypadku

 

·         Zapoznanie uczniów ze sposobem postępowania w roli:

a)      uczestnika wypadku

b)      świadka zdarzenia

·         Ćwiczenie właściwych zachowań z zakresu pierwszej pomocy

·         Filmy, pogadanki, spotkania

·         Pokaz akcji ratowniczej

·         Koordynatorzy programu

·         Dyrekcja

·         Wychowawcy

·         Delegaci:

-Policja

- Straż pożarna

- Służba     Ratownictwa Medycznego

-PCK

-Ratownik WOPR

 

Dbam o bezpieczeństwo swoje i innych

·         Wdrażanie do przemyślanego podejmowania decyzji w sytuacjach trudnych

·         Systematyczne i konsekwentne przestrzeganie „Jasnych zasad zachowania w szkole”

·         Trenowanie umiejętności:

a)      Rozpoznawania

własnych potrzeb

b)      Rozpoznawania potrzeb innych ludzi

c)      Zaspakajania potrzeb w sposób akceptowany społecznie

d)      Niesienia pomocy innym

e)      Rozwiązywania konfliktów

f)       Negocjacji i mediacji

g)      Odmowy spożywania używek:  papierosów,  dopalaczy, alkoholu, narkotyków

·         Tworzenie osobistych sieci wsparcia w sytuacjach problemowych

·         Zajęcia wychowawcze

·         Zajęcia warsztatowe

·         Akcje profilaktyczne pogotowia rówieśniczego

·         Spektakle profilaktyczne teatru profilaktycznego

·         Koordynatorzy programu

·         Wychowawcy

i  nauczyciele

·         Pedagog szkolny

·         Psycholog szkolny

·         Liderzy dziecięcy i młodzieżowi

Cały rok

 

Bezpieczeństwo w pandemii

·         Wyposażenie w umiejętności reagowania w sytuacji kryzysowej

·         Przekazanie wiedzy uczniom na temat Covid-19 oraz zasad zachowania służących zapobieganiu zakażeniom

 

 

 

 

 

 

·         Zapobieganie zakażeniom

- wyposażenie pomieszczeń szkolnych oraz zaopatrzenie pracowników w środki ochrony dla bezpieczeństwa dziecka

- sprawowanie opieki nad uczniem stosownie do zaleceń Ministra Zdrowia i Ministra Edukacji

 Uruchomienie izolatorium w szkole – udzielanie wsparcia uczniom z objawami choroby

 

 

 

 

 

 

·         Rada szkoleniowa dla nauczycieli

·         Spotkania wychowawców z rodzicami

·         Lekcje wychowawcze

·         Rozmowy indywidualne z uczniami wymagającymi indywidualnego wsparcia

 

 

 

 

 

 

 

 Mierzenie temperatury ciała, dezynfekcja, zachowywanie dystansu, dyżury nauczycieli, dyżury świetlicy szkolnej dla dzieci służb medycznych

·         Indywidualny kontakt z wychowawcą

·         Opieka pielęgniarska

·         Pierwsza pomoc

psychologiczna

- dyrekcja szkoły

- wychowawcy klas

- nauczyciele przedmiotu

- psycholog szkolny

- pedagog szkolny

- pielęgniarka szkolna

Cały rok

Kryzys wojenny w Ukrainie

·         Opis problemu i zachowania zaradcze w dobie kryzysu wojennego w Ukrainie

·         Opracowanie sposobu prowadzenia rozmowy

z uczniem i klasą

na temat wojny w Ukrainie

·         Przekazanie rodzicom propozycji rozmowy z dzieckiem o wojnie

·         Przeprowadzenie próbnej ewakuacji na wypadek  alarmu bombowego

·         Objęcie pomocą psychologiczną:

- dzieci pochodzenia ukraińskiego już

uczęszczających do   szkoły

- dzieci pochodzenia ukraińskiego nowo przyjętych do szkoły

- uczniów z rodzin oddelegowanych do służby wojskowej na granicy państwa

·         Budowanie poczucia sprawczości i kontroli oraz kształtowanie postaw empatii , solidarności ze społecznością Ukrainy u uczniów poprzez

akcje pomocowe

 

 

·         Zebranie zespołu pomocy psychologiczno – pedagogicznej

 

·         Przekazanie materiałów z kierunkami udzielania pomocy dzieciom w kryzysie wojny w Ukrainie

 

·         Próba ewakuacji

 

 

 

 

·         Indywidualne rozmowy wspierające

·         Godziny wychowawcze w klasach szkolnych

 

 Akcja pomocowa „Wspieramy Ukrainę”

 

·         Dyrekcja szkoły

·         Koordynatorzy programu

·         Psycholog, pedagog

·         Wychowawcy

i  nauczyciele

·         Policja

II półrocze roku szkolnego 2021/2022 r

Działanie liderów dziecięcych

·         Działalność teatru profilaktycznego

w dwóch grupach wiekowych

a)      Klasy I – III „ Przystanek Dwójka - mini”

b)      Klasy IV – VI

„ Przystanek Dwójka”

·         Aktywność Pogotowia Rówieśniczego na terenie szkoły

·         Tworzenie scenariuszy

i prezentacja sztuk teatralnych dotyczących ważnych i aktualnych problemów dzieci i młodzieży

·         Wskazywanie właściwych wzorów osobowych, zachowań i postaw prospołecznych

·         Zrzeszanie liderów dziecięcych wokół promowania zachowań zgodnych z normami społecznymi

·         Współdziałanie z nauczycielami w zapobieganiu zachowaniom niebezpiecznym

·         Działalność grup teatralnych w szkole

( drama., taniec, piosenka, pantomima, rysunek itp.)

·         Spotkania grupy Liderów dziecięcych

·         Udział w akcjach profilaktycznych i charytatywnych w szkole

·         Szybkie wdrażanie procedur postępowania w kryzysach wychowawczych

·         Opiekunowie grup teatralnych

·         Koordynatorzy programu

·         Wychowawcy klas

·         Pedagog  i psycholog szkolny

·         Nauczyciele dyżurujący

·         Przedstawiciele Liderów dziecięcych i młodzieżowych

Cały rok

Bądź i Ty przyjacielem policjanta

·         Kształtowanie wizerunku policjanta jako osoby, na która można liczyć, gotowej do pomocy, dającej poczucie bezpieczeństwa

·         Zapoznanie uczniów z zadaniami policji

·         Ustalenie na czym polega i jak przebiega współpraca w relacji obywatel-policjant

·         Zapoznanie z policjantem jako osobą prywatna

·         Wycieczka do Komendy Powiatowej Policji w Sandomierzu – poznanie specyfiki pracy policji w różnych wydziałach

·         Spotkanie z policjantem

·         Patrole ruchu drogowego z udziałem uczniów

·         Opracowanie gazety szkolnej „Z bezpieczeństwem na Ty”

·         Konkursy plastyczne

·         Wychowawcy

·         Policja

·         Samorząd szkolny

·         Nauczyciele koordynujący

·         Nauczyciel plastyki

Cały rok

               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


TREŚCI EDUKACYJNE

 

CEL

ZADANIE

SPOSÓB REALIZACJI

OSOBA ODPOWIEDZIALNA

 

 

RODZICE

NAUCZYCIELE

 

 

 

Warunki przyznawania certyfikatu bezpieczeństwa

· Zapoznanie
z programem profilaktyczno – prewencyjnym:
 „Raz, dwa, trzy – bądź bezpieczny
i Ty”

a)    Cele, bloki programowe, wymagania

b)    Przydział zadań

 

· Nazwanie problemu

· Przedstawienie programu jako środka zapobiegawczego

·  Nakreślenie planu działań

 

·   Spotkanie rodziców ze specjalistą do spraw prewencji

·  Wykład

·  Film

·  Dyskusja

· Policja

· Dyrektor szkoły

· Koordynator programu

· Nauczyciele koordynujący pracę w klasach

Najczęstsze

nieszczęśliwe

zdarzenia z

udziałem dzieci

w tej grupie wiekowej – statystyka,  przyczyny
 i sposoby

zapobiegania  im

 

· Opis problemu – udział dzieci w zdarzeniach zagrażających ich bezpieczeństwu

· Zwiększenie kompetencji opiekuńczo –wychowawczych oraz ich aktywizacja służąca zapewnieniu bezpieczeństwa dziecku

 

· Dostarczenie wiedzy rodzicom i nauczycielom dotyczącej

bezpieczeństwa dziecka ( między innymi określenie

odpowiedzialności osób dorosłych za bezpieczeństwo dzieci będących pod ich opieką)

· Stworzenie rodzicom warunków do nabywania umiejętności wychowawczych, służących bezpieczeństwu dziecka

 

· Pogadanka

· Film

· Praca w grupach

· Konkurs Rodzin

· Wychowawcy

· Pedagog szkolny

· Policja

· Nauczyciele koordynujący

 

 

 

UCZNIOWIE

 

 

 

 

Moja droga do szkoły.

·  Kształtowanie umiejętności bezpiecznego poruszania się po drogach

 

· Zapoznanie uczniów
z zasadami poruszania się w ruchu drogowym

· Wykorzystywanie wiedzy w praktyce

· Wskazanie niebezpiecznych zachowań na drodze będących przyczyną wypadków

· Określenie z dziećmi niebezpiecznych miejsc po drodze

 

· Zajęcia wychowawcze

· Wycieczka
z policjantem

· Konkurs plastyczny:

 - „Moja droga”

· Zajęcia  w grupach

 – tworzenie makiety

 

· Wychowawcy

· Policja

· Rada Rodziców

· Pogotowie rówieśnicze

· Samorząd Szkolny

· Nauczyciele koordynujący

Jestem widoczny –jestem bezpieczny

 

 

·  Kształtowanie umiejętności bezpiecznego poruszania się po drogach

 

· Uświadomienie i utrwalenie w świadomości dziecka konieczności noszenia elementów odblaskowych

 

· Rozdanie elementów odblaskowych

·Policja

· Koordynator programu

· Nauczyciele koordynujący

O rety!  Wypadek!

 

 

· Kształtowanie

właściwych reakcji

w sytuacji zaistnienia

wypadku

 

·  Zapoznanie uczniów ze sposobem postępowania w roli:

a)  uczestnika wypadku

b)  świadka zdarzenia

 

·Film

·Pogadanka

·Zajęcia integracyjne

·Turniej rodzin

·Pokaz akcji ratowniczej
z omówieniem ( Policja, Straż Pożarna, Służba Ratownictwa Medycznego)

 

· Policja

·Koordynator programu

· Dyrekcja szkoły

· Wychowawcy

· Nauczyciele

koordynujący

Moja mała karta rowerowa

 

 

·   Poznanie znaków drogowych
i bezpiecznego poruszania się po drogach

·   Zapoznanie uczniów
z podstawowymi znakami drogowymi i zasadami poruszania się w mieście i na wsi

·   Przygotowanie roweru do bezpiecznej jazdy

·  Zaznajomienie
z podstawowym  wyposażeniem rowerzysty   

·   Trenowanie umiejętności praktycznych

 

·Zajęcia wychowawcze – „Znaki na drodze”,

tekścik małego rowerzysty

· Spotkanie
z policjantem
i z przedstawicielem klubu turystyki rowerowej PTTK –Sandomierz

· Znakowanie rowerów

 

· Nauczyciel techniki

· Wychowawcy

· Policja

· Dyrekcja szkoły

· Koordynator programu

· Nauczyciele koordynujący

 

Niebezpieczne zabawy - jak unikać zagrożeń ? 

 

 

·              Kształtowanie umiejętności bezpiecznego korzystania
z urządzeń i miejsc( zagrożenia -woda, ogień, prąd)

 

·  Zaznajomienie
z właściwymi sposobami

eksploatacji urządzeń elektrycznych, obsługą podstawowego sprzętu gaśniczego Zapoznanie ze sposobami zachowania się podczas pożaru, powodzi, wypadku drogowego

Wskazanie niebezpieczeństw oraz sposobów unikania ich (niewłaściwego zachowania się nad wodą, w górach, w lesie podczas zabaw na śniegu, lodzie, podczas wycieczek i sytuacji korzystania z materiałów pirotechnicznych itp.

·              Poszerzenie repertuaru bezpiecznego i ciekawego spędzania czasu wolnego przez dzieci.

 

·Pokaz nauczyciela

·Spotkanie
i pokaz służb ratowniczych

·- straży pożarnej, grupy ratownictwa medycznego, policji

·Zajęcia wychowawcze
z udziałem opiekuna i uczniów Koła Przyrodniczego

·Spotkanie
z nauczycielem wf-u

 

·Plebiscyty

·klasowy i plebiscyt

·ogólnoszkolny

·  Wychowawcy

·  Przedstawiciele Policji,

·  Straży Pożarnej,

·  Grupy Ratownictwa

·  Medycznego

·  Koordynator programu

·  Rada Bezpieczeństwa

·  Pogotowie

·  Rówieśnicze

·  Nauczyciele

·  koordynujący.

 

 

 

Pies przyjaciel - pies agresor.

 

·  Bezpieczna zabawa z psem

 

· Zapoznanie z reakcjami psów i sygnałami jakie dają nam zwierzęta

·  Nauka zachowania się na wypadek ataku psa. Ćwiczenie pozycji obronnej.

 

·  Gazetka ścienna – „Pies agresywny , a pies przyjaciel”

·  Spotkanie
z weterynarzem oraz z policjantem - opiekunem psa policyjnego wraz
z podopiecznym

·  Wykład
i ćwiczenia praktyczne

 

·  Nauczyciel koordynujący

·  Pedagog szkolny

·  Lekarz – weterynarz

·  Policja

·  Nauczyciele wychowawcy

Zły dotyk

 

 

·   Uczenie zachowań służących

nietykalności osobistej

 

 

a)   Wdrażanie do reagowania
w sytuacjach zaistnienia niebezpieczeństw takich jak:                  

b)   agresja fizyczna, psychiczna

c)   próby wykorzystywania seksualnego

d)   złego dotyku

· Uświadomienie uczniom prawa dziecka do odmowy rówieśnikowi i osobie dorosłej

 

·  Zajęcia warsztatowe z pedagogiem i psychologiem szkolnym

·  Trening zachowań asertywnych

·  Pokaz filmu pt. „Gadki z psem ”

 

·Pedagog szkolny

·Psycholog

·Wychowawcy

·Nauczyciele koordynujący

Uwaga obcy!

 

 

·                    Kształtowanie postaw ograniczonego zaufania wobec osób obcych

 

·                    Wypracowanie umiejętności odmowy osobom obcym  w sytuacji:

a)  poczęstunku

b)  otwierania drzwi do domu podczas nieobecności dorosłych

c)  namowy do oddalenia się (zaproszenia do obcego mieszkania, samochodu,
w ustronne miejsce)

d)  zagrożeń związanych z reklamą, internatem ( cyberprzemoc)

 

·   Zajęcia lekcyjne -pogadanka

·   Drama - ćwiczenie przez uczniów odmowy w różnych sytuacjach

·   Trening asertywności

·   Film

·  Wychowawcy

·  Pedagog szkolny

·  Przedstawiciele policji

·  Nauczyciele

·  Koordynujący

·  Nauczyciel informatyki

Dbam o

bezpieczeństwo

swoje i innych

 

 

· Wdrażanie do przemyślanego, rozsądnego podejmowania decyzji w sytuacjach trudnych

·  Systematyczne
i konsekwentne  przestrzeganie „Jasnych zasad w szkole"

· Trenowanie umiejętności:

a)  rozpoznawania własnych potrzeb

b) rozpoznawania potrzeb innych ludzi

c)  zaspakajania potrzeb
w sposób akceptowany społecznie

d) niesienia pomocy innym

e)  rozwiązywania konfliktów

f)   negocjacji

g)  odmowy spożywania używek ( alkohol narkotyki, papierosy)

·Tworzenie osobistych sieci wsparcia w sytuacjach problemowych

· Działania profilaktyczne liderów  dziecięcych

 

·  Zajęcia wychowawcze

·  Zajęcia warsztatowe

·  Spotkanie
z pedagogiem szkolnym ii psychologiem

 

 

·  Pogotowie rówieśnicze

·  Spektakle profilaktyczne teatru „Przystanek dwójka” i „Przystanek  dwójka mini”

·  Wychowawcy

·  Pedagog szkolny

·  Psycholog szkolny

·  Nauczyciele

·  koordynujący

Bądź i ty

przyjacielem

policjanta

 

 

·   Kształtowanie wizerunku policjanta jako osoby, na którą można liczyć, gotowej do pomocy, dającej poczucie bezpieczeństwa

 

·  Zapoznanie uczniów
z zadaniami policji

·  Ustalenie na czym polega i jak przebiega współpraca w relacji - obywatel - policjant

 

·  Zapoznanie z policjantem

·  jako osobą prywatną

·   Wycieczka na komendę policji, poznanie specyfiki pracy policji
w różnych sekcjach

 

·   Spotkanie -„Jestem po to, aby pomagać"

·   Wywiad
z policjantem do gazetki szkolnej

·   Patrole ruchu drogowego
z udziałem uczniów

·   Zajęcia plastyczne - opracowywanie ulotek dla kierowców

 

·  Wychowawcy

·  Policja

·  Opiekun gazetki szkolnej

·  Nauczyciele

·  koordynujący

·  Policjant ruchu drogowego

·  Nauczyciel wychowawca

·  Nauczyciel plastyki