STEAM

 “Laboratorium przyszłości”

Dzięki nowym pomocom pozyskanym w ramach projektu mamy możliwość uczyć nasze dzieci zgodnie z duchem STEAM (science – nauka, technology – technologia, engineering – inżynieria,  arts – sztuka, mathematics – matematyka). Skrót ten to nic innego jak nauka poprzez łączenie rożnych, z pozoru odległych, gałęzi nauki oraz wzajemne przenikanie się faktów i wykorzystywanie zdobytej wiedzy. Metoda nauki poprzez doświadczanie, tworzenie i łączenie choć znana od lat to jednak z wykorzystaniem nowych technologii staje się jeszcze bardziej atrakcyjna dla dzieci.

“STEAM wzbogaca i zmienia sposób myślenia i podejścia do wiedzy oraz procesu jej zdobywania – dziecko przestaje być w tym systemie słuchaczem – odtwórcą, a staje się wynalazcą i konstruktorem”, mówi Prof. Marlena Plebańska autorka pierwszej w Europie książki o tematyce STEAM - „STEAM-owe lekcje”.

Tak więc i w naszej szkole mamy obecnie możliwość realizacji takich lekcji.  

 

LEGO® Education SPIKE™ Spike

Skoczek

Uczniowie klasy 3 A na zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych poznawali nowy zestaw Lego prime. Spośród zaproponowanych przez aplikację budowli wybrali skoczka. Udało się go nie tylko złożyć ale uruchomić. Pierwszy stworzony całkowicie przez uczniów program działał, a skoczek zgodnie z poleceniami wykonywał wszystkie działania.

 

 

Rowerzysta

Zabawa z klockami lego prime przynosi naszym uczniom z klasy 3 A wiele radości i satysfakcji. Tym razem na zajęciach edukacji przyrodniczej  uczniowie wykonali następną budowlę. Rowerzysta jest już drugim projektem uczniów. Powstał dzięki współpracy i zaangażowaniu całego zespołu. Na początku zaprezentował go uzdolniony uczeń z sąsiedniej klasy - 3 B,  Franciszek Rogusz, który samodzielnie go skonstruował. Po pokazie Franciszka uczniowie postanowili również spróbować swoich sił. Model rowerzysty już gotowy. Obecnie trwają prace nad opracowaniem programu, tak więc przed naszym “rowerzystą “ oraz uczniami kolejne wyzwania z robotyki.

Robot mBot Ranger

To zestaw umożliwiający budowę robota oraz sterowanie nim za pomocą smartfonu, tabletu lub komputera PC. Będąc robotem-czołgiem terenowym, Land Raider został zaprojektowany tak, aby radzić sobie w szerszym zakresie terenu niż większość innych pojazdów lub robotów-pojazdów. 

Na zajęciach rewalidacyjnych uczeń Michał doskonale radzi sobie z budową robota. Instrukcja wykonania sprawia czasami trudności, gdyż umiejętności manualne są tu niezwykle ważne. Drobne elementy, posługiwanie się odpowiednimi narzędziami oraz umiejętne łączenie poszczególnych części to duże wyzwanie dla niektórych uczniów. Jednak dzięki swej cierpliwości oraz zaangażowaniu w wykonanie pracy Michał świetnie daje sobie radę. Już wkrótce zakończy pracę na robotem. 

 

Abilix Krypton 

Zabawki edukacyjne Abilix zawierają szczegółowe instrukcje budowy wielu ciekawych konstrukcji oraz pomoc w formie aplikacji do  tworzenia odpowiadających im programów.  

Poznając podstawy programowania,  uczniowie rozwijają kompetencje przyszłości takie jak: kreatywność, logiczne myślenie, umiejętność rozwiązywania problemów czy współpracy w grupie. 

Huśtawka

To pierwsza konstrukcja uczniów klasy 3 A z wykorzystaniem  zestawu Abilix. Okazałe pudełko z wieloma drobnymi częściami nie zniechęciło naszych uczniów. Pierwszym projektem była huśtawka. Choć sama budowa okazała się prosta, bo dzieci wykonały ją w ciągu jednej godziny, to jednak problemem stało się jej uruchomienie. Tak więc przed naszymi uczniami kolejne wyzwanie.

 

Wioślarz

To projekt, który powstał na zajęciach rewalidacyjnych. Umiejętne łączenie poszczególnych elementów oraz czytanie ze zrozumieniem instrukcji było początkowo trudne dla wielu uczniów. Ale dzięki efektywnej współpracy i takie problemy można pokonać. Nasza uczennica Jagoda szybko pokonała pierwsze trudności. Wioślarz powstał już podczas pierwszej lekcji a na kolejnych ma być połączony z rowerzystą (bo taki jest efekt końcowy) i odpowiednio zaprogramowany. 

Kalendarium

Dzisiaj jest:

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Kontakt

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2

im. Króla Kazimierza Wielkiego 

w Sandomierzu

27-600 Sandomierz, ul. Mickiewicza 9

tel./fax: (15) 832 25 75

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

NIP: 864-176-44-80

REGON: 001187839

Dojazd

© 2022 Szkoła Podstawowa nr 2 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Sandomierzu. Wszelkie prawa zastrzeżone | realizacja: studioweb.net.pl