Dnia 8 grudnia w klasie III a odbyła się lekcja pt. „ Dbam o to, co jem i jak spędzam czas.” Zajęcia rozpoczęły się zapoznaniem z przyniesionymi przez dzieci zdjęciami. Dzieci oglądały na nich siebie w różnych okresach życia. Na zdjęciach dzieci oglądały również nawzajem swoich rodziców. Szybko spostrzegły, że przyglądając się wizerunkom rodziców, mogą uświadomić sobie jak będą wyglądać w przyszłości. Lekcja „Dbam o to, co jem i jak spędzam czas” przypomniała dzieciom o rzeczach, które niezbędne są do prawidłowego rozwoju. Podczas zajęć dzieci próbowały, czy możliwe jest życie bez powietrza, co wywołało u nich dużo uśmiechu i w ostateczności okazało się, że powietrze jest nam do życia niezbędne.
Kolejną zabawą podczas zajęć było tworzenie postaci Słabeuszka i Siłaczka oraz wierszyki o nich. Uczniowie szybko spostrzegli, jak ważna jest zróżnicowana dieta oraz aktywność fizyczna. Na koniec zajęć dzieci próbowały wymyśleć jak można zachęcić rówieśników do większej aktywności. Rozmawiając ze sobą doszli do wniosków, że sami także powinni zmienić wiele w swoim życiu. Odkryli że warto zrezygnować z gier komputerowych na rzecz sportów, spacerów czy też innej aktywności fizycznej. Warto zmienić tez swoje nawyki żywieniowe, zamiast słodyczy lub chipsów, sięgnąć po zdrową przekąskę, owoc czy warzywo. Uczniowie dotychczas twierdzili, ze wybierając chipsy, wybierają dobrze, ponieważ są one wyprodukowane z ziemniaków. Byli też zdania, że każdy z nich wykonuje jakąś aktywność fizyczną, mają przecież zajęcia wychowania fizycznego w szkole. W czasie naszych zajęć, szybko okazało się, że każdy z nas potrzebuje tego ruchu jak najwięcej, nieważne czy to jesień czy zima, słońce czy deszcz. A zdrowe jak dotąd chipsy, po przeczytaniu etykiety okazały się tak na prawdę szkodliwe i niezdrowe. Dbanie o to, co jemy oraz ruch szczególnie na świeżym powietrzu spowoduje, że będziemy silniejsi, zdrowsi i przede wszystkim bardziej uśmiechnięci. Jako pracę domową dzieci otrzymały Kartę Pracy Ucznia. W domu, razem z rodzicami narysowali na nich siebie obecnie, oraz takich jakimi wyobrażają sobie siebie za 10 lat. Prace były bardzo zróżnicowane tak jak i wyobrażenia dzieci o swojej przyszłości.